Nøglebrikker

Nøglebrikker


I flere af vores ejendomme bruges nøglebrikker.


Nøglebrikker har begrænset gyldighed af sikkerhedsmæssige årsager, og du skal derfor huske at validere din nøglebrik mindst en gang om ugen.


Validering sker ved at holde brikken hen til opdateringspunktet på ejendommen. Opdateringspunkter findes her:


Holger Danskes Vej 89: Foran porten - brikken bliver automatisk valideret, når du bruger brikken til at åbne porten.

Tagenshave: Til højre for opgangen Tagensvej 30

Nordbanegade 12-16: Ved indgangen til cykelkælderen i nr. 14.


Når opdateringspunktet lyser grønt, er brikken valideret.


Vi opfordrer dig til at validere nøglebrikken, når du alligevel går forbi opdateringspunktet. 

Der er ingen grund til at vente til brikken udløber.

Hvis din brik ikke virker er det næsten sikkert fordi, du har glemt at opdatere den.


Hvis du mister din nøglebrik

Hvis du mister din brik, skal du omgående kontakte Dansk Financia, så vi kan spærre den. Brug nedenstående formular.


Hvis du vil have en ekstra nøglebrik

Du har mulighed for at få en elektronisk nøgle på din telefon. Det er praktisk, hvis du glemmer din nøglebrik og et godt alternativ til at have en ekstra nøglebrik liggende hos nabo eller familie. Læs mere og bestil en elektronisk nøgle her

Hvis du vil have en ekstra nøglebrik kan den bestilles i nedenstående formular. Nøglebrikker koster kr. 100 pr. stk.

Der skal påregnes op til 5 dages ekspeditionstid. Nøglebrikken leveres til din postkasse.


Hvis du er lukket ude

Hvis du har glemt eller mistet din nøglebrik kan du ringe til Dansk Financia på telefon 35 38 19 01 alle hverdage kl. 9-16. Uden for dette tidsrum og i nødstilfælde kan du kontakte vor samarbejdspartner KEYPARTNER på vagt-telefon 82 82 82 09. Oplys, at du bor i en Dansk Financia ejendom.

Vagtudkald koster DKK 1.600,00, som du selv skal betale direkte til KEYPARTNER enten via MobilePay eller med kreditkort når låsesmeden ankommer.


Du kan ikke bruge andre låsesmede, da de ikke kan åbne døren uden at ødelægge den elektroniske lås, og det kommer du i givet fald til at betale.

Vi opfordrer derfor til, at du bestiller en elektronisk nøgle eller en ekstra brik, så du undgår vagtudkald, der skyldes, at du har låst dig ude.


Bestilling af ekstra nøglebrik

Når du bestiller en nøglebrik, har vi behov for at kende farven på den nøglebrik (eller de nøglebrikker), du har i behold. Derfor er det en god idé at få overblik over dine nøglebrikker før du bestiller. Når du har bestilt, giver vi dig en nøglebrik i en anden farve end den/de du allerede har, og hvis din bestilling skyldes, at du har mistet en nøglebrik, bliver den nøglebrik, du har mistet spærret og erstattet med en ny.


Du skal altså ikke markere farven på en brik, du har mistet, for så risikerer du at få spærret brikker, du har.


Du må ikke bestille nøglebrikker eller udlåne din nøglebrik til uvedkommende. Forældre, børn, børnebørn eller anden familie, der besøger dig ofte eller f.eks. ser efter din lejlighed, mens du er på ferie, er ikke uvedkommende og de må gerne have en nøglebrik til ejendommen. Men af hensyn til dig selv og dine naboer skal du ikke udlåne din nøglebrik til andre. Ejendommen skal være et trygt sted at bo.


Ejendommens personale og håndværkere, samt PostNord, Avisbude, Hjemmeplejen m.fl. har enten fået en nøglebrik udleveret direkte fra os eller de bruger et andet autoriseret system til at få adgang. Dem behøver du altså ikke bestille eller udlåne nøglebrik til. I tvivlstilfælde - kontakt os.


I vores persondatapolitik kan du læse hvilke oplysninger, vi registrerer og opbevarer vedr. nøglebrikker og elektroniske nøgler. Læs mere her



 
Blå
Hvid
Gul
Grøn
Orange
Rød
Jeg har ingen nøglebrik mere, for jeg havde kun en, og den er bortkommet / stjålet
 
 
 
 
 
 
Jeg accepterer, at Dansk Financia registrerer og opbevarer oplysninger om, hvor og hvornår nøglebrikken anvendes