Nøglebrikker

Nøglebrikker


Vi bruger nøglebrikker i vores ejendomme.


Nøglebrikker har begrænset gyldighed af sikkerhedsmæssige årsager, og du skal derfor huske at validere din nøglebrik løbende.


Validering sker ved at holde brikken hen til væglæseren på ejendommen. Vent til væglæseren lyser grønt.

Hvis din brik ikke virker er det fordi, gyldighedsperioden er udløbet. Når du validerer den, virker den igen.


Hvor er væglæseren? (klik her) 

Hvorfor skal jeg validere min nøglebrik løbende? (klik her)


Hvis du mister din nøglebrik

Hvis du mister din brik, skal du omgående kontakte Dansk Financia, så vi kan spærre den. Du ringe til os på telefon +45 35 38 19 01 alle hverdage kl. 9-16 eller du kan bruge nedenstående formular.


Hvis du vil have en ekstra nøglebrik

Du har mulighed for at få en elektronisk nøgle på din telefon, der har samme rettigheder som din nøglebrik. Det er praktisk, hvis du glemmer din nøglebrik og et godt alternativ til at have en ekstra nøglebrik liggende hos nabo eller familie. Læs mere og bestil en elektronisk nøgle her 


I nogle ejendomme er der mulighed for at få en nøgle til opgangen pr. SMS. Denne løsning er særligt velegnet til bude, håndværkere, pårørende og/eller venner, der ofte kommer på besøg eller ser efter din lejlighed, hvis du er bortrejst. Læs mere her.


Hvis du vil have en ekstra nøglebrik kan den bestilles i nedenstående formular. Nøglebrikker koster kr. 100 pr. stk. som skal betales med MobilePay, når du modtager brikken. Der skal påregnes op til 5 dages ekspeditionstid. Nøglebrikken leveres til din postkasse.


Hvis du har behov for en nøglebrik til et barn, kan du overveje et armbånd som alternativ. Det bliver ikke så nemt væk. Se det her.


Hvis du er lukket ude

I nødstilfælde kan du kontakte vores samarbejdspartner KEYPARTNER på vagt-telefon +45 82 82 82 09. Oplys, at du bor i en Dansk Financia ejendom.

Vagtudkald koster DKK 1.600,00, som du selv skal betale direkte til KEYPARTNER enten via MobilePay eller med kreditkort når låsesmeden ankommer.


Du kan ikke bruge andre låsesmede, da de ikke kan åbne døren uden at ødelægge den elektroniske lås, og det kommer du i givet fald til at betale.

Vi opfordrer derfor til, at du bestiller en elektronisk nøgle eller en ekstra brik, så du undgår vagtudkald, der skyldes, at du har låst dig ude.


Bestilling af ekstra nøglebrik

Når du bestiller en nøglebrik, vil vi gerne kende farven på den nøglebrik (eller de nøglebrikker), du har i behold. Derfor er det en god idé at få overblik over dine nøglebrikker før du bestiller. Når du har bestilt, giver vi dig en nøglebrik i en anden farve end den/de du allerede har, og hvis din bestilling skyldes, at du har mistet en nøglebrik, bliver den nøglebrik, du har mistet spærret og erstattet med en ny.


Du må gerne bestille eller udlåne en nøglebrik til dine forældre, børn, børnebørn eller anden familie, der besøger dig ofte eller f.eks. ser efter din lejlighed, mens du er på ferie, men af hensyn til dig selv og dine naboer skal du ikke udlevere din nøglebrik til andre. 


Ejendommens personale og faste håndværkere, PostNord, Bladkompagniet, TDC, Aarstiderne m.fl. får nøglebrik udleveret direkte fra os.


I vores persondatapolitik kan du læse hvilke oplysninger, vi registrerer og opbevarer vedr. nøglebrikker og elektroniske nøgler. Læs mere her

 
Blå
Hvid
Gul
Grøn
Orange
Rød
Grå
Sort
Jeg har ingen nøglebrik mere, for jeg havde kun en, og den er bortkommet / stjålet
 
 
 
 
 
 
 
Jeg accepterer, at Dansk Financia registrerer og opbevarer oplysninger om, hvor og hvornår nøglebrikken anvendes